Четверг, 28.03.2024, 13:46
Приветствую Вас Гость

Торгово - промышленный портал

 "Промтехснаб"

Главная » 2015 » Январь » 5 » Обмен налоговыми накладными в электронном виде и их регистрация в ЕРНН. Какую программу выбрать? (сравнительная таблица)
13:15
Обмен налоговыми накладными в электронном виде и их регистрация в ЕРНН. Какую программу выбрать? (сравнительная таблица)

 

   Олексій Абліцов

   byhgalter.com

   

    З 1 січня 2015 року (дата набрання чинності Законом України від 31.07.2014 №1621-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України»), всі без винятку податкові накладні повинні видаватися контрагентам в електронному вигляді і реєструватися в Єдиному реєстрі податкових накладних. Якщо з реєстрацією ПН в Єдиному реєстрі, все, більш менш, зрозуміло, оскільки українські бухгалтери за кілька останніх років вже встигли набути досвіду в цій нелегкій справі, то необхідність видачі податкової накладної контрагенту в електронному вигляді викликає набагато більше питань. Наприклад:

   

    - За допомогою якої програми можна обмінюватися податковими накладними з контрагентами?

    - Чи існує безкоштовна програма або сервіс від податкової служби?

    - Чи є безкоштовні програми від комерційних розробників ПЗ?

    - Які є платні програми?

    - Скільки вони коштують і що вони можуть?

    - Щоб обмінятися електронними податковими накладними у всіх контрагентів повинна бути встановлена одна і та ж програма, або ж це можна здійснити через різні програми?

    - Як щодо конфіденційності інформації? Чи є ризик потрапляння інформації до рук третіх осіб?

   

    Ці, і не тільки ці питання турбують основну масу бухгалтерів.

   

    У цій статті я спробую проаналізувати найпоширеніші безкоштовні і платні програми, які дозволяють реєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі, а також, обмінюватися електронними ПН зі своїми контрагентами, виділити їх переваги та недоліки і допомогти читачам зробити вибір, який буде найбільшою мірою відповідати їх потребам.

   

    Чи існують безкоштовні програми від податкової служби?

   

    На сьогоднішній день, податкова служба дає можливість користуватися такими програмами:

   

    - електронний сервіс платника податків;

    - єдине вікно подання електронної звітності;

    - ОПЗ: податкова звітність.

   

    Остання позиція в списку — програма ОПЗ, взагалі не призначена для подання звітності. Користувачі можуть тільки заповнювати в ній декларації. Відповідно, функції обміну податковими накладними в електронному вигляді в ній бути не може. Так само, як і немає такої функції і в інших безкоштовних програмах податкової.

   

    Тобто, зобов’язавши платників ПДВ з 01.01.2015 року видавати податкові накладні, один одному, тільки в електронній формі, держава взагалі не подбала про реалізацію такої можливості безкоштовними способами і повністю надала це розробникам комерційного програмного забезпечення.

   

    Трохи забігаючи вперед, можу сказати, що зовсім недавно з’явилося безкоштовне рішення від комерційного розробника ПЗ, яке дозволяє БЕЗКОШТОВНО обмінюватися електронними податковими накладними з контрагентами незалежно від того, якими програмами користуються ці контрагенти. Про це читайте нижче.

   

    Огляд основних програм і сервісів з обміну електронними податковими накладними

  

    Я вирішив проаналізувати можливості, які надають основні програмні продукти та сервіси, які активно рекламуються в даному напрямку:

   

    - Ifin;

    - Арт-Звіт Плюс;

    - Медок;

    - Соната;

    - Бухгалтерія онлайн від Приватбанку.

   

    Що було зроблено, для написання цієї статті? Я полазив по сайтах вищевказаних розробників, встановив програми і протестував їх, наскільки це було можливо, зв’язався зі службами технічної підтримки і задав питання про платні і безкоштовні можливості програм. Загалом, я постарався з’ясувати максимум інформації, яка повинна допомогти звичайному бухгалтеру прийняти рішення на користь тієї чи іншої програми.

   

    Критерії порівняння програм для обміну електронними ПН та реєстрації їх в Єдиному реєстрі

  

    Аналіз проводився за такими критеріями:

   

    1. Платність або безоплатність програми.

    2. Які можливості платні, а які безкоштовні.

    3. Вартість.

    4. З ключами яких АЦСК працює програма.

    5. Де зберігається конфіденційна інформація підприємства (стаціонарна програма або віддалений сервіс).

    6. Можливість підключення до схеми обміну електронними ПН своїх контрагентів (чи потрібно купувати одну і ту ж програму?).

   

    Спочатку я приведу короткий опис кожного сервісу, а потім зведу результати в таблицю.

   

    Декілька слів про конфіденційність переданих даних

  

    Хочу сказати кілька слів про конфіденційність інформації, при використанні сервісів з обміну електронними податковими накладними з контрагентами. Думаю, що більшість підприємств, категорично проти того, щоб інформація про їх партнерів, а також цінах закупівлі або продажу тих чи інших товарів з цими партнерами, потрапила в руки третіх осіб.

   

    Тому, при використанні сервісів з обміну електронними податковими накладними, важливо розуміти, де зберігаються ПН і як вони захищені. Також, не варто виключати і той факт, що інформацією з електронних ПН може скористатися власник сервера, де зберігаються документи. Таку втрату конфіденційних даних буде практично неможливо довести.

   

    Виходячи з вищесказаного, на що потрібно звернути увагу при виборі сервісу з обміну електронними податковими накладними? Я думаю на те, яким чином здійснюється доступ до сервера, на якому зберігається передана інформація. Я знаю як мінімум два варіанти:

   

    - доступ по логіну і паролю (небезпечний і застарілий спосіб);

    - доступ по ЕЦП.

   

    Логін і пароль можна підібрати або яким-небудь чином дізнатися. Доступ по ЕЦП ж, забезпечує впевненість у тому, що ніхто, крім власника ЕЦП, не зможе зайти на сервер і стати володарем конфіденційної інформації. Це правило, також відноситься і до власника сервера. При описі кожного сервісу, я буду торкатися цього моменту.

   

    Бухгалтерія онлайн від Приватбанку

  

    Найбільший банк України для своїх клієнтів, які відкрили в нього поточний рахунок, надає сервіс «Бухгалтерія онлайн», який серед усього іншого, дозволяє реєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі. Доступ до сервісу здійснюється прямо з клієнт-банку, в який, у свою чергу, можна зайти за допомогою логіна і пароля. Без відкриття рахунку в Приватбанку, використовувати сервіс не вийде.

   

    Ті, кого цікавлять тарифи на обслуговування поточного рахунку в ПриваБанку, можуть подивитися їх на офіційному сайті. Якщо коротко, то відкриття рахунку безкоштовне, щомісячне обслуговування 50 грн. плюс кожна платіжка коштує 2 грн.

   

    На даний момент в Бухгалтерії онлайн від Приватбанку немає можливості обмінюватися електронними податковими накладними з контрагентами. В результаті розмови з тех. підтримкою, я з’ясував, що функція обміну електронними податковими накладними планується і в даний момент розробляється. Коли її реалізують, поки що не ясно. При цьому, обмін електронними ПН буде можливий тільки між тими контрагентами, у яких теж відкрито поточний рахунок в Приватбанку.

   

    І останній суттєвий момент. Функція реєстрації ПН в ЄРПН в Бухгалтерії онлайн від Приватбанку (а також обміну електронними ПН в майбутньому) працює тільки з безкоштовними ключами від Міндоходов.

   

    Айфін

  

    Зовсім недавно, мені прийшов лист від Айфіна, в якому говорилося, що в сервісі реалізовано функціонал реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі та обмін ПН між контрагентами.

   

    Я зайшов в сервіс і дійсно виявив там можливість імпорту податкових накладних, їх створення та відправки на реєстрацію в Єдиному реєстрі в безкоштовних можливостях. Однак функції, яка дозволяє обмінятися податкової накладної з контрагентом, я не знайшов. Можливо, вона ще розробляється.

   

    Також, виходячи з презентації, яка додавалася до листа, з 15.12.2014 року функція обміну входить в абонемент Айфін Звіт, який коштує 550 грн. в рік для юр. осіб та 280 грн. для ФОП.

   

    Як сказано в презентації, будь-який контрагент зможе забрати свою податкову накладну із сервісу Айфін безкоштовно, не встановлюючи якого небудь додаткового програмного забезпечення. Однак, для відправки електронної ПН, потрібно буде сплатити послуги сервісу.

   

    Сервіс Айфін працює з ключами Міндоходов, ІВК і МастерКей. Електронними ключами здійснюється підписання документів, а доступ в сервіс здійснюється за допомогою логіна і пароля.

   

    Соната

  

    Для того, щоб почати обмінюватися електронними податковими накладними з контрагентами, підприємству потрібно буде купити ліцензію програми, яка коштує 450 грн. в рік для юр. осіб та 200 грн. в рік для ФОП. З розмови з тех. підтримкою, я з’ясував, що обмінюватися податковими накладними можна тільки з тими користувачами, у яких теж є платна версія програми. Тобто, володарі безкоштовної версії Сонати, не зможуть навіть просто прийняти електронну податкову накладну від свого контрагента, який володіє платною версією.

   

    Програма Соната працює з ключами наступних АЦСК:

   

    - АЦСК ТОВ «КЛЮЧОВІ СИСТЕМИ»;

    - АЦСК ІДД Міндоходів;

    - АЦСК «MASTERKEY»;

    - ПрАТ «ІВК».

   

    Окремо потрібно зупинитися на питанні роботи програми Соната з ключами АЦСК «Україна». На сайті Сонати є інформація, що програма працює з цими ключами. На практиці, по одному моєму підприємству, у якого ключі від цього АЦСК, скористатися функціями програми Соната не вийшло. Тобто, ключі від АЦСК «Україна» до Сонати не підходять.

   

    Реєстрація податкових накладних в ЄРПН безкоштовна.

   

    Арт-Звіт Плюс

  

    Реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі ПН відбувається через програму Арт-Звіт Плюс, у якої не існує безкоштовної версії. Тобто, можливість відправляти ПН на реєстрацію до ЄРПН коштуватиме підприємствам 480 грн. в рік для юр. осіб та 240 грн. в рік для ФОП.

   

    Програма Арт-Звіт Плюс працює тільки з ключами наступних АЦСК:

   

    - АЦСК «MASTERKEY» *;

    - АЦСК «ІВК»;

    - АЦСК ІДД Міндоходів.

   

    Арт-Звіт розробив безкоштовний сервіс з обміну електронними податковими накладними між контрагентами. Він називається Арт-Звіт Веб. Даний сервіс дуже схожий на вищеописаний сервіс Медок Онлайн, проте має одну дуже суттєву відмінність, яка значно звужує коло його використання.

   

    За допомогою Арт-Звіт Веб можна обмінюватися електронними податковими накладними тільки з користувачами платної програми Арт-Звіт Плюс. Доступ в Арт-Звіт Веб відбувається за допомогою ЕЦП.

   

    Медок

  

    Зовсім недавно, Медок презентував свій новий сервіс — Медок Онлайн, завдяки якому, будь-який користувач, незалежно від програми, яка у нього встановлена, може безкоштовно приймати і відправляти електронні податкові накладні. Тобто, на відміну від вищевказаного Айфіна, користувач, який не сплатив послуги сервісу, може не тільки забрати свою електронну ПН (яку йому відправив користувач, який оплатив сервіс), але й відправляти. Детальну інформацію про роботу сервісу Медок Онлайн дивіться тут. Я ж зупинюся на основних суттєвих моментах.

   

    Для того, щоб отримати можливість реєстрації податкових накладних в ЄРПН, потрібно купити модуль «Електронний документообіг» до програми MEDoc IS. Вартість модуля для юр. осіб та ФОП однакова: 300 грн. на рік (якщо у вас є ключі від АЦСК «Україна») і 500 грн. на рік для користувачів з іншими ключами. Детальну інформацію про модуль можна подивитися тут.

   

    Підприємства, що купили модуль «Електронний документообіг», можуть здійснювати обмін електронними ПН прямо з інтерфейсу стаціонарної програми, не заходячи на сервіс Медок Онлайн. Після відправки електронної ПН своєму контрагенту з MEDoc IS, цей контрагент просто забирає цю ПН з сервісу Медок Онлайн. І навпаки, після того, як будь який контрагент, який не користується MEDoc IS, відправляє електронну ПН через сервіс Медок Онлайн, користувач MEDoc IS отримує цю ПН через модуль «Електронний документообіг».

   

    Програма MEDoc IS також, як і Медок Онлайн працює з електронними ключами будь-якого сертифікаційного центру України.

   

    У контексті конфіденційності інформації, слід зазначити відмінну особливість сервісу Медок Онлайн. Доступ в сервіс здійснюється за допомогою ЕЦП, а не за допомогою логіна і пароля. Тобто, тільки власник електронних ключів та пароля до них, може зайти в сервіс і здійснити операції над електронними податковими накладними.

   

  

    Трохи детальніше про Медок Онлайн

  

    Якщо уважно прочитати і проаналізувати все вищезгадане, то чітко і ясно видно, що безкоштовно відправляти і отримувати електронні податкові накладні своїм контрагентам, незалежно від того, які програми у них встановлені і без будь-яких інших обмежень, дозволяє тільки сервіс Медок Онлайн.

   

    У Айфін і Арт-Звіт є дуже схожі сервіси, які мають суттєві обмеження. Сервіс Айфін дозволять тільки приймати електронні ПН від користувачів, які купили абонемент. Сервіс Арт-Звіт Веб дозволяє обмінюватися електронними податковими накладними виключно з власниками платної програми Арт-Звіт Плюс.

   

    На підставі відправлених і прийнятих електронних податкових накладних, сервіс Медок Онлайн дозволяє сформувати реєстри виданих та отриманих ПН та декларацію з ПДВ і експортувати їх для подальшої відправки в податкову службу. Також, в сервісі Медок Онлайн можна сформувати і відправити звітність з ЄСВ. Інші безкоштовні можливості сервісу дивіться тут.

   

    Інформація, яка передається за допомогою Медок Онлайн через інтернет, зберігається на сервері розробника. На відміну від стандартного способу захисту інформації за допомогою введення логіна і пароля, використовується програмний продукт «СОМ-server + криптографічне перетворення даних», який отримав позитивний експертний висновок Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації. Тобто, доступ до конфіденційних даних підприємства, які зберігаються на сервері розробника, здійснюється за допомогою ЕЦП. І тільки власник ЕЦП і пароля до ЕЦП, може зайти на сервіс і здійснити операції з електронними податковими накладними.

   

    Висновок

  

    З реєстрацією податкових накладних в Єдиному реєстрі за роки його існування вже розібралося більшість бухгалтерів. Також, багато бухгалтерів вже зробили вибір на користь тієї чи іншої програми або сервісу. А от необхідність обміну електронними податковими накладними з 01.01.2015 року поставила в глухий кут багато підприємств. Адже тепер, потрібно заново аналізувати пропозиції комерційних розробників і робити вибір виходячи зі своїх потреб і фінансових можливостей. Сподіваюся, що ця стаття допоможе зробити правильний вибір.

   

    Якщо не говорити про реєстрацію ПН в ЄРПН, а говорити тільки про необхідність обміну електронними податковими накладними між контрагентами, то єдиним на сьогоднішній день безкоштовним сервісом є Медок Онлайн, який дозволяє будь-якому охочому взяти або відправити податкову накладну. Є дуже схожі сервіси у Арт-Звіт та Айфін, проте їх обмеження дуже сильно звужують можливість їх використання. Тобто, при наявності великої кількості контрагентів, робота з Арт-Звіт та Айфін, втрачає всякий сенс.   

   

   

    P.S. Розробники програмного забезпечення обміну електронними податковими накладними постійно вдосконалюють свій продукт, тому пропонуємо інформацію, розміщену в статті, уточнювати на офіційних сайтах розробників.

    Ifin - https://www.ifin.ua/

    Арт-Звіт Плюс - http://art-zvit.com.ua/ru/

    Medoc - http://www.me-doc.com.ua/

    Соната - http://sonata.biz.ua/

    Приватбанк - https://bo.privatbank.ua/

   

    Обсуждаем на форуме: обмен электронными накладными

 

 

Просмотров: 844 | Добавил: Сентябрь | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Январь 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Погода
Курс валют
Загружаем курсы валют от minfin.com.ua
Цены на топливо
Статистика

Архив записей
Rambler's Top100
Copyright MyCorp © 2024 |