Рішення Президії ТПП України від 18.12.2014 № 44(5)
Оновлено Регламент засвідчення форс-мажорних обставин, у якому переглянуто визначення форс-мажорних обставин та компетенцію ТПП України і регіональних ТПП у їх засвідченні. Зазнали змін і форми заяв про засвідчення форс-мажору за договірними та податковими зобов’язаннями (у тому числі для списання безнадійного податкового боргу).
Нова редакція Регламенту, на відміну від попередньої, передбачає можливість звернення за засвідченням форс-мажору не лише для юридичної, але й для фізичної особи. Відповідна заява фізособи подається за її підписом особисто або за її дорученням — довіреною особою.
При цьому у заяві тепер вимагається зазначати ще й контакти заявника (телефони, е-mail) та бажаний спосіб отримання сертифіката (особисто, через уповноважену особу, кур’єрською чи звичайною поштою тощо). Раніше ж сертифікат видавався лише наручно.
Також із 10 до 7 робочих днів скорочено строк розгляду заяви про засвідчення форс-мажору для суб’єктів господарювання. Для фізособи такий строк не перевищуватиме 21 робочий день із дня звернення.
Засвідчення форс-мажору є платним для всіх заявників, окрім суб’єктів малого підприємництва. Але останні при поданні заяви разом із вказаними у ній документами, додатково мають надати документи, що підтверджують їх статус як суб’єкта малого підприємництва.
Водночас у новому Регламенті вже відсутні положення про можливість оскарження виданих сертифікатів та відмови у їх видачі.
По материалам: Головбух 24
|